Nieuws

< Terug naar overzicht

18444 collage reedykindustrials steda line2-2

Stena Line weer op koers met Reedyk

Door het snel toenemende aantal verkeersbewegingen richting Engeland varen de boten vanaf Hoek van Holland met volle capaciteit en volledige belading. Een oponthoud door een technisch defect in deze drukte kunnen ze bij Stena Line dan ook niet hebben. Ze moeten kunnen rekenen op veilige en betrouwbare techniek in de veerboten. Het vergt nogal wat planning qua indeling vaartijden en van het team van onderhoudsmedewerkers om bijzonder onderhoud, wat niet tijdens de overtocht kan plaatsvinden, te organiseren. Want uiteraard moet alles binnen de gestelde termijn gegarandeerd klaar zijn, want de reserveringen voor de overtochten zijn tenslotte alweer geboekt! Betrouwbaarheid van het uitvoerende team is cruciaal!

Door snelle, klantgerichte oplossingen met de daarbij horende kennis en ervaring is Reedyk al jaren onderhoudspartner van Stena Line. Door het team van specialisten kan Reedyk haar klant keer op keer garanderen dat er binnen de gewenste termijn het werk opgeleverd wordt met het beoogde resultaat. Van essentieel belang voor deze internationale rederij!

Stena Line’s M.V. Transporter is een bevrachtingsboot die van en naar Engeland pendelt. Op deze reusachtige boot worden liftingramps gebruikt om de vrachtwagens op de diverse dekken te laden. Twee grote hydraulische cilinders van ruim 6 meter lang en met een eigen gewicht van circa 3.000 kg per stuk zorgen ervoor dat het laaddek op en neer beweegt, zodat de boot efficiënt en vooral snel geladen en gelost kan worden.

Deze twee elementaire cilinders lekten echter olie langs de stang en door een ontwerpfout van de scheepswerf waren de cilinderstangen beschadigd. Reedyk werd benaderd om deze cilinders te repareren en het ontwerp aan te passen tijdens een geplande onderhoudsbeurt in een dock in Amsterdam. Het team van Reedyk ging deze challenge graag aan!

Terwijl de ferry via de Noordzee naar het Amsterdamse dock onderweg is, hebben onze specialisten de cilinders gedemonteerd. Aangekomen in Amsterdam werden de cilinders getransporteerd naar onze nieuwe werkplaats in Klaaswaal. Na demontage werden ze grondig geïnspecteerd. Ondertussen werden de nieuwe hardverchroomde stangen in eigen huis op maat gemaakt. Het engineeringsteam ging aan de slag met de ontwerpfout van de cilinders. De geleidingen werden aangepast en alle afdichtingen werden vernieuwd. Nadat deze reuzen van cilinders weer gemonteerd waren werden ze beproefd en getest. Het montageteam vertrok met de cilinders weer richting Amsterdam om ze weer terug te plaatsen in de Transporter. En dat alles binnen een absurde tijd van 5 dagen! Wij zijn met recht trots op deze prestatie en de Stena Line’s transporter kan weer onbezorgd het ruime sop kiezen.

Heeft u ook een project dat wij niet kunnen weerstaan en u geen raad mee weet? Bel gerust!